- Joanna
- 2019-04-18
Reklamowanie swoich usług w jakikolwiek sposób sprzyja pozyskiwaniu nowych klientów – takie są fakty. Nie ma tutaj znaczenia to, czy próbujemy sprzedać komuś nową parę butów – czy zabieg medyczny. W przypadku tego drugiego sprawa jest jednak trochę trudniejsza, bo choć możemy poinformować odbiorcę o korzyściach płynących z przeprowadzenia tego zabiegu – nie możemy w bezpośredni sposób go reklamować.
Granica jest tutaj bardzo cienka i łatwo można ją przekroczyć – nawet przypadkowo. Nie oznacza to jednak wcale, że marketing medyczny w ogóle nie ma sensu – wręcz przeciwnie. Jest on odrobinę trudniejszy niż pozostałe gałęzie marketingu – ale może być tak samo skuteczny. Trzeba tylko wiedzieć, w którą stronę się skierować i jak subtelnie namawiać pacjentów do tego, aby wybrali ten konkretny gabinet medyczny.
Lekarze bardzo często buntują się przeciwko takim działaniom, ponieważ marketing jest im tak naprawdę zupełnie nieznany. Taki człowiek spędza wiele lat ucząc się, w jaki sposób funkcjonuje ludzki organizm – nie chce więc po całym tym czasie skupiać się także na przekonywaniu innych ludzi, że warto zaufać jego umiejętnościom. Dzisiejszy rynek jest jednak okrutny, więc jeżeli tego nie zrobimy – musimy liczyć się z tym, że konkurencja poradzi sobie po prostu lepiej.
Cały czas tworzą się nowe kliniki, nowe gabinety – nawet w niewielkich miasteczkach pacjent musi często zastanawiać się, do kogo lepiej będzie się wybrać. Warto więc mieć przynajmniej dobrą stronę internetową, która w jasny sposób przedstawi umiejętności i wykształcenie zatrudnionych u nas specjalistów.
Najlepiej jest po prostu pisać prawdę i robić to w sposób przemyślany oraz klarowny. Marketing medyczny to przedstawienie pacjentowi wybranych informacji na temat poszczególnych lekarzy oraz ich umiejętności – tak, aby on sam chciał zapisać się na wizytę do tej konkretnej osoby. Zwróćmy uwagę też na to, że tutaj – bardziej niż w jakiejkolwiek innej dziedzinie – liczy się profesjonalizm. Tym musi charakteryzować się zarówno cały gabinet, jak i strona internetowa, którą najszybciej znajdą pacjenci.
Nie da się zaprzeczyć temu, że jeżeli już na etapie strony internetowej jesteśmy zagubieni i nie umiemy znaleźć tam potrzebnych nam danych – podświadomie zniechęcimy się zarówno do pracujących w tej klinice lekarzy, jak i do całej kliniki. Po wejściu na taką stronę pacjent chce zobaczyć konkrety – potwierdzenie wykształcenia specjalistów, dostępne wizyty, oferowane zabiegi oraz recenzje innych osób, które wcześniej korzystały z tego gabinetu.
Dodaj komentarz